Thursday, November 28, 2013

Fb Affiliate Income - Panduan Cara Menjual Atau Cara Promosi Dengan Mudah Di Facebook









TIADA IDEA NAK BISNES APA DI FACEBOOK – Nak mula bisnes di Facebook tapi STUCK dan tiada idea produk sesuai untuk bisnes di Facebook.

TAK TAHU PRODUK HOT – Bukan semua produk LAKU KERAS di Facebook, untuk berjaya hasilkan income yang banyak dari bisnes di Facebook anda mesti mempunyai produk yang mempunyai demand tinggi. Bukan senang nak tahu produk tu HOT ke tak!

UNTUNG MARGIN KECIL – Kalau untung setakat RM1-2, RM5-10 satu produk...bila anda betul-betul nak KAYA dan hasilkan income RM4-5angka sebulan dari Facebook! Untung kecik sangat!

PERLU MODAL BESAR – Yang ni BAHAYA! Ramai orang bisnes di Facebook ada yang sanggup modal hingga RM10k. Kalau jadi takpe...tapi kalau tersilap langkah...masak dibuatnya!

STOK JAUH – Stok produk yang anda nak bisnes ni jauh kadang-kadang sampai luar negara. Kena fikir juga kos untuk ambil stok dan macam-macam lagi kos extra seperti hotel, makan minum dan sebagainya.

KENA HANTAR STOK – Dah ada order di Facebook, kena pula bungkus produk cantik-cantik. Lepas tu kena pula pergi ke pejabat pos nak hantar produk tu pada customer. Kalau anda dah ada pekerja ok, ni kalau baru nak start hari-hari anda kena pergi pejabat pos.

BUAT A-Z – Anda lah BOS, anda lah tukang ambik stok, anda lah tukang bungkus produk anda jugalah yang merempit ke pejabat pos. Pendek kata dari A-Z anda kena buat semuanya. Alangkah indahnya kalau anda hanya fokus pada buat duit sahaja... kan enjoy!

ASYIK TUKAR-TUKAR PRODUK – Dah letih buat produk ni, rasa tak boleh pergi tukar pula buat bisnes produk lain di Facebook ni. Ingatkan nak selesaikan masalah TETAPI masalah yang sama juga berulang kembali. Dah letih jadi letih, dah penat jadi penat!

Itu baru masalah produk belum lagi pasal macamana nak jual produk di Facebook. Haaa ni pun cabaran BESAR juga ni, kalau produk je power tapi pemasaran hancur...lingkup juga! Biasanya nilah yang dihadap oleh kebanyakkan mereka yang baru nak start bisnes di Facebook, antaranya ialah...

TAK TAHU FACEBOOK MARKETING – Ni betul-betul ZERO, orang semua buat duit di Facebook mereka pun nak buat juga. Niat tu memang dah betul dah tapi kalau nak BERJAYA ni kena tahu caranya. Kena ada ILMU!

TEKNIK MARKETING FB SALAH – Ramai ingat cara betul Facebook Marketing ni dengan tag-tag gambar, mention nama, add dalam group iklan , pm ramai-ramai adalah teknik pemasaran yang betul. TETAPI sebenarnya teknik yang digunakan tu adalah teknik yang ramai orang MENYAMPAH atau lebih tepat lagi dilabelkan sebagai spamming. Dengan cara ni, nampak tak professional dan orang pun lari...tu yang tak pasal-pasal kena banned dengan Facebook sebab ramai orang report! ORANG DAH BENCI TEKNIK NI!

SALAH BUAT FB ADS – Memang betul ramai yang berjaya hasilkan income di Facebook menggunakan FB ads TETAPI ramai lagi yang TAK BERJAYA dan buang duit mereka pada iklan yang tak berikan hasil yang sepatutnya. Mereka jadi begini sebab tak faham betul-betul bagaimana nak promosi menggunakan FB Ads secara efektif kerana dalam FB Ads tu sendiri ada pelbagai function untuk promosi bagi menghasilkan result tertentu. Bukan semua ads bertujuan untuk terus buat sales, kena tahu yang mana satu!

TAK RETI JUAL KAT WALL POST – Ada juga yang cuba jual kat wall post Facebook, ada yang BERJAYA dan ada yang GAGAL! Yang GAGAL ni ada banyak sebab dan salah satu sebabnya adalah kerana kawan—kawan kita yang nampak wall post kita tu tak berminat dengan produk tersebut. Contohnya, kita promosi produk bayi, padahal kawan-kawan kita semuanya geng-geng bujang, memang susah la nak dapat sales kalau begini caranya. Benda ni pun kena ada skilnya.

AYAT TAK POWER - Kat facebook ni, gaya penulisan kitalah yang akan membuatkan orang beli produk kita. Kalau kita tak tahu macamana nak tulis AYAT POWER yang boleh beri keyakinan dan tukarkan mereka kepada pembeli, bisnes kita memang tak boleh pergi jauh dalam Facebook ni. Tak semestinya AYAT POWER ni kena berbunga-bunga dan pakai bahasa-bahasa tinggi...yang penting ada flownya. Benda-benda macam ni kena ada skrip jualan.

Ni sebahagaian sahaja dari cabaran biasa-biasa bisnes di Facebook, ada banyak lagi cabaran-cabaran lain. Haaa...sebab tu lah ramai orang masih tak berjaya hasilkan sebarang income atau dapat income pun kurang lumayan tak seperti yang di gembar gemburkan.


CARA MUDAH MENJUAL DI FACEBOOK DENGAN FB AFFILIATE INCOME!


PS: Panduan ini adalah panduan lengkap dengan video bagaimana anda boleh pelajari dari A-Z tentang bisnes TANPA PRODUK di Facebook dengan menggunakan teknik Affiliate Marketing produk digital.


PPS: Panduan ini sangat sesuai untuk anda yang baru dan ZERO tentang bisnes di Facebook. Ianya akan diajar dari awal. Bagi anda yang dah mula hasilkan income melalui Facebook, mungkin ini salah satu cara untuk tambah streams of income sambil-sambil sahaja.


PPPS: Anda akan dimasukkan ke GROUP FACEBOOK TERTUTUP dan pelbagai lagi tips dan teknik-teknik affiliate marketing melalui Facebook bakal anda pelajari dari perkongsian rakan-rakan lain. Anda TIDAK KESEORANGAN, ramai yang bantu membantu! Jom kita berjaya sama-sama.

JANGAN TUNGGU SEHINGGA TAWARAN DITUTUP DAN ANDA AKAN MENYESAL SELAMANYA!

Kini, menjual di facebook dengan affiliate bukan angan-angan kosong lagi.


KLIK SINI SEKARANG!





No comments:

Post a Comment